کلام و عقاید

http://www.media.welayatnet.com/20316

دشمن آشکار
دشمن آشکار

44 0
ثبت نظر
1397/02/18-04:09
http://www.media.welayatnet.com/20067

برهان فطرت
کلیپی را که می بنید از ریچارد داوکینز، ﺁﺗﺌﯿﺴﻢ و خدانابور معاصر است، که زمانی در تنگنا قرار می‌گیرد، نا آخودآگاه به خداوند متعال توجه پیدا می‌کرد، گرچه وی سالیان متمادی تلاش داشته است، که وجود خداوند را انکار کند، و این خود شاهدی است بر فطری بودن خداباوری

برهان فطرت

158 0
ثبت نظر
1396/11/18-13:39
http://www.media.welayatnet.com/20039

خداوند و سرنوشت بندگان
خداوند و سرنوشت بندگان

130 0
ثبت نظر
1396/11/17-06:58
http://www.media.welayatnet.com/19984

اگر کسی حق من را ضایع کرده باشد...
اگر کسی حق من را ضایع کرده باشد...

اگر کسی حق من را ضایع کرده باشد...

137 0
ثبت نظر
1396/11/09-12:41
http://www.media.welayatnet.com/19983

خدايا شهوتم را از هر حرامى بشكن
خدايا شهوتم را از هر حرامى بشكن

خدايا شهوتم را از هر حرامى بشكن

132 0
ثبت نظر
1396/11/09-12:31
http://www.media.welayatnet.com/19973

عذرخواهی از نپذیرفتن عذر مومن
عذرخواهی از نپذیرفتن عذر مومن

عذرخواهی از نپذیرفتن عذر مومن

136 0
ثبت نظر
1396/11/08-13:38
http://www.media.welayatnet.com/19968

ما را از ديدار مرگ‌مان نيك‌بخت ساز
ما را از ديدار مرگ‌مان نيك‌بخت ساز

ما را از ديدار مرگ‌مان نيك‌بخت ساز

140 0
ثبت نظر
1396/11/07-13:34
http://www.media.welayatnet.com/19955

مواظبت بر سخن
مواظبت بر سخن

مواظبت بر سخن

132 0
ثبت نظر
1396/11/05-04:40
http://www.media.welayatnet.com/19940

فیلترینگ در سایرکشورها
فیلترینگ در سایرکشورها

فیلترینگ در سایرکشورها

142 0
ثبت نظر
1396/11/01-12:55
http://www.media.welayatnet.com/19655

تحریکات ضد وحدتی فرقه شیرازی
یکی از تحریکات ضد وحدتی فرقه شیرازی، آن بود که همان هفته‌ای را که امام راحل به عنوان هفته وحدت اعلام کردند این فرقه به عنوان هفته برائت نام‌گذاری کرد. مقصود امام از هفته وحدت، وحدت میان شیعه و سنی بود چراکه طبق نظر اهل سنت، میلاد پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) 12 ربیع الاول و طبق نظر شیعه 17 ربیع الاول است که امام این یک هفته‌ای که بین دو نظریه اختلاف است را هفته وحدت نامیدند ولی فرقه شیرازی همین هفته را به عنوان هفته وحدت نام نهاده و مقصودشان برائت و تبری از اهل سنت است.

هفته برائت

217 0
ثبت نظر
1396/02/24-11:49
http://www.media.welayatnet.com/19644

ناصر العقل بی عقل و انکار امام زمان
مهدویت نزد تمام فرق اسلامی اعم از شیعه و سنی امری کاملا مسلم و پذیرفته شده است هرچند که میان اهل سنت و شیعه در تعیین مصداق مهدی موعود تفاوت وجود دارد. اما در این میان عده‌ای از وهابیت که همواره چشمان خود را بر حقائق تاریخی براحتی می‌بندند وجود خارجی محمد بن الحسن العسکری مهدی موعود شیعیان را انکار می‌کنند و می‌گویند حسن عسکری(علیه السلام) فرزندی به نام محمد نداشته و او بی فرزند از دنیا رفته است. این در حالیست که غالب و مشهور علمای اهل سنت به تولد محمد بن الحسن اذعان و تصدیق کردند و اجماع آنان بر فرزند داشتن حضرت امام حسن عسکری(علیه السلام) است اما ناصر العقل وهابی کورکورانه بدون آنکه توجهی به اجماع مشهور اهل سنت بکند به انکار وجود حضرت پرداخته و در درس شرح طحاویه خود، به شعیب ارنؤوط و عبدالله ترکی محققین کتاب شرح الطحاویة می‌تازد چراکه آنان به تولد حضرت اذعان نمودند و اعتراض او را وا داشتند و جالب این است که این دو محقق نیز خود از عالمان سلفی هستند ولی در این مورد انصاف به خرج دادند.

205 0
ثبت نظر
1396/02/10-11:27
http://www.media.welayatnet.com/19643

اذعان شعیب ارنؤوط و عبدالله بن محسن ترکی به تولد امام زمان
شعیب ارنؤوط در تعلیقه بر عبارت ابن ابی العز شارح العقیدة الطحاویة _ که به انکار وجود امام زمان شیعیان پرداخته _ در رد او نظر خود را بیان می‌کند و می‌نویسد: «او ابوالقاسم محمد بن الحسن العسکری دوازدهمین امام از امامان دوازده‌گانه است که در نزد امامیه به حجت و مهدی و قائم و منتظر و صاحب الزمان لقب گرفته است. ابن خلکان در الوفیات گفته: «او نزد شیعه صاحب سرداب است... ولادت او در روز جمعه نیمه شعبان سال 255 بود و وقتی پدرش وفات کرد سن او 5 سال بود... شیعه می‌گوید او در حالیکه مادرش وی را می‌نگریست به داخل سرداب خانه پدرش شد و بازنگشت و به سوی مادرش خارج نشد و این واقعه در سال 265 بوده که سن او در این هنگام 9 سال بود...». شرح العقيدة الطحاوية، صدر الدين محمد بن علاء الدين عليّ بن محمد ابن أبي العز الحنفي، الأذرعي الصالحي الدمشقی(م792ق)، تحقيق: شعيب الأرنؤوط و عبدالله بن المحسن التركی، بیروت، مؤسسة الرسالة، چاپ دهم، 1417ق-1997م، ج2، ص736.

197 0
ثبت نظر
1396/02/10-11:19
http://www.media.welayatnet.com/19642

ناصر العقل (بی عقل) و انکار وجود حضرت مهدی
ما از تعصب کورکورانه این عالم وهابی که چشم بر حقائق بسته و کورکورانه از ابن حزم اندلسی پیروی می‌کند تعجب می‌کنیم. او چگونه ادعاء می‌کند اجماع مورخین بر انکار وجود شخصیتی به نام محمد بن الحسن العسکری(علیه السلام) است در حالی‌که با مروری اجمالی بر آثار تاریخ‌نگاران اهل سنت، می‌فهمیم که این سخن وی دروغی سخت واضح و آشکار است که اتفاقا بر عکس ادعای او، ما مشهور اهل سنت در ادوار مختلف بر تولد محمد بن الحسن العسکری(علیهما السلام) اجماع دارند که ما تنها به تعداد اندکی از آنان در چند مقاله اشاره کردیم. و تنها افراد اندکی همچون ابن حزم و ابن ابی العز و ابن قیم و ابن تیمیه بدون ارائه هیچ سند و دلیلی تاریخی در برابر مشهور اهل سنت به انکار وجود شخصیت حضرت می‌پردازند.

191 0
ثبت نظر
1396/02/10-11:12
http://www.media.welayatnet.com/19641

مشاجره دو وهابی بر سر اذعان به تولد امام زمان
شعیب ارنؤوط و عبدالله بن المحسن الترکی دو عالم متعصب وهابی هستند که در تعلیقاتشان بر «شرح الطحاویة» ابن ابی العز، به ولادت حضرت و عقیم نبودن امام حسن عسکری(علیه السلام) اعتراف می‌کنند و همین اعترافشان خشم و اعتراض ناصر العقل وهابی را نسبت به این دو محقق در آورده است. این دو محقق وهابی در ذیل سخن ابن ابی العز _ که به انکار وجود خارجی محمد بن الحسن پرداخته _ تعلیقه می‌زنند و نظر خود را در اثبات وجود خارجی محمد بن الحسن(علیهما السلام) بیان می‌کنند و می‌نویسند: «[محمد بن الحسن العسکری] نزد شیعیان به مهدی، صاحب الزمان، منتظَر و حجت و صاحب سرداب، معروف است. او در سامراء متولد شده و به هنگام وفات پدرش، او پنج سال داشته است و وقتی به سن 9 سالگی رسید داخل سرداب منزل پدرش در سامراء شده و از آن خارج نشده است و این واقعه در سال 265 بوده است....».[1] اما عالم وهابی ناصر العقل، از سخنان این دو عالم محقق، به خشم آمده و به آنها اعتراض می‌کند و می‌گوید: «محقق در تعلیقه خود پنداشته که برای این مرد، وجودی است و برای او ولادت و وفاتی است.... به اجماع مورخین، هیچکدام از اینها حقیقت ندارد و هر چه که شیعه در این باره گفته اوهامی است که هرگز برایشان وجود تاریخی نیست».[2] ما از تعصب کورکورانه این عالم وهابی که چشم بر حقائق بسته و کورکورانه از ابن حزم اندلسی پیروی می‌کند تعجب می‌کنیم. او چگونه ادعاء می‌کند اجماع مورخین بر انکار وجود شخصیتی به نام محمد بن الحسن العسکری(علیه السلام) است در حالی‌که با مروری اجمالی بر آثار تاریخ‌نگاران اهل سنت، می‌فهمیم که این سخن وی دروغی سخت واضح و آشکار است که اتفاقا بر عکس ادعای او، ما مشهور اهل سنت در ادوار مختلف بر تولد محمد بن الحسن العسکری(علیهما السلام) اجماع دارند که ما تنها به تعداد اندکی از آنان در چند مقاله اشاره کردیم. و تنها افراد اندکی همچون ابن حزم و ابن ابی العز و ابن قیم و ابن تیمیه بدون ارائه هیچ سند و دلیلی تاریخی در برابر مشهور اهل سنت به انکار وجود شخصیت حضرت می‌پردازند. [1] شرح العقيدة الطحاوية، صدر الدين محمد بن علاء الدين عليّ بن محمد ابن أبي العز الحنفي، الأذرعي الصالحي الدمشقی(م792ق)، تحقيق: شعيب الأرنؤوط و عبدالله بن المحسن التركی، بیروت، مؤسسة الرسالة، چاپ دهم، 1417ق-1997م، ج2، ص556 http://www.alshiaclubs.net/upload/do.php?img=13644 (link is external) http://www.alshiaclubs.net/upload/do.php?img=13645 (link is external) [2] شرح الطحاویة، ناصر بن عبد الكريم العلي العقل، درسهای پیاده شده او در شرح طحاویه، محاظرات 83، ص4، http://shamela.ws/browse.php/book-37433#page-1017

205 0
ثبت نظر
1396/02/10-11:04
http://www.media.welayatnet.com/19640

مشاجره دو وهابی بر سر اذعان به تولد امام زمان
شعیب ارنؤوط و عبدالله بن المحسن الترکی دو عالم متعصب وهابی هستند که در تعلیقاتشان بر «شرح الطحاویة» ابن ابی العز، به ولادت حضرت و عقیم نبودن امام حسن عسکری(علیه السلام) اعتراف می‌کنند و همین اعترافشان خشم و اعتراض ناصر العقل وهابی را نسبت به این دو محقق در آورده است. این دو محقق وهابی در ذیل سخن ابن ابی العز _ که به انکار وجود خارجی محمد بن الحسن پرداخته _ تعلیقه می‌زنند و نظر خود را در اثبات وجود خارجی محمد بن الحسن(علیهما السلام) بیان می‌کنند و می‌نویسند: «[محمد بن الحسن العسکری] نزد شیعیان به مهدی، صاحب الزمان، منتظَر و حجت و صاحب سرداب، معروف است. او در سامراء متولد شده و به هنگام وفات پدرش، او پنج سال داشته است و وقتی به سن 9 سالگی رسید داخل سرداب منزل پدرش در سامراء شده و از آن خارج نشده است و این واقعه در سال 265 بوده است....».[1] اما عالم وهابی ناصر العقل، از سخنان این دو عالم محقق، به خشم آمده و به آنها اعتراض می‌کند و می‌گوید: «محقق در تعلیقه خود پنداشته که برای این مرد، وجودی است و برای او ولادت و وفاتی است.... به اجماع مورخین، هیچکدام از اینها حقیقت ندارد و هر چه که شیعه در این باره گفته اوهامی است که هرگز برایشان وجود تاریخی نیست».[2] ما از تعصب کورکورانه این عالم وهابی که چشم بر حقائق بسته و کورکورانه از ابن حزم اندلسی پیروی می‌کند تعجب می‌کنیم. او چگونه ادعاء می‌کند اجماع مورخین بر انکار وجود شخصیتی به نام محمد بن الحسن العسکری(علیه السلام) است در حالی‌که با مروری اجمالی بر آثار تاریخ‌نگاران اهل سنت، می‌فهمیم که این سخن وی دروغی سخت واضح و آشکار است که اتفاقا بر عکس ادعای او، ما مشهور اهل سنت در ادوار مختلف بر تولد محمد بن الحسن العسکری(علیهما السلام) اجماع دارند که ما تنها به تعداد اندکی از آنان در چند مقاله اشاره کردیم. و تنها افراد اندکی همچون ابن حزم و ابن ابی العز و ابن قیم و ابن تیمیه بدون ارائه هیچ سند و دلیلی تاریخی در برابر مشهور اهل سنت به انکار وجود شخصیت حضرت می‌پردازند. [1] شرح العقيدة الطحاوية، صدر الدين محمد بن علاء الدين عليّ بن محمد ابن أبي العز الحنفي، الأذرعي الصالحي الدمشقی(م792ق)، تحقيق: شعيب الأرنؤوط و عبدالله بن المحسن التركی، بیروت، مؤسسة الرسالة، چاپ دهم، 1417ق-1997م، ج2، ص556 http://www.alshiaclubs.net/upload/do.php?img=13644 (link is external) http://www.alshiaclubs.net/upload/do.php?img=13645 (link is external) [2] شرح الطحاویة، ناصر بن عبد الكريم العلي العقل، درسهای پیاده شده او در شرح طحاویه، محاظرات 83، ص4، http://shamela.ws/browse.php/book-37433#page-1017

169 0
ثبت نظر
1396/02/10-11:00
http://www.media.welayatnet.com/19636

اعتقاد محی الدین بن عربی عارف اهل سنت به حیات امام زمان(عجل‌الله‌فرجه‌الشریف)
ايشان درباره‏ی حضرت مهدی چند بيتی رمزآلود برحسب علم جفر نيز سروده است که سزاوار طرح و تامل می‌باشد: إذا دار الزمان علی حُروفٍ‏ ببسم الله فالمهدیُ قاما ويخرج بالحطيم عقيب صَوم‏ ألا فاقرأه من عندی السلاما هرگاه زمان، گردش خود را بر حسب حروف انجام داد با بسم الله، حضرت مهدی قيام خواهد کرد. و او پس از روزه در کنار حطیم خروج و ظهور خواهد کرد آگاه باش که در این زمان، سلامی از جانب من به او برسانی». مقصود از حطیم در مصرع سوم، میان حجر الاسود و درِ خانه کعبه است. و مقصود او از «صوم» شاید ماه رمضان باشد. اما جالب توجه این که در این دو بیت، محیی الدین بن عربی، از دو لفظ گویا و قابل تدبر، برای امام زمان(عجل‌الله‌فرجه‌الشریف) استفاده کرده است و آن دو لفظ «قام» و «یخرج» است. ایشان، در آن دو بیت نگفته است: «یولد»، بلکه گفته است: «خارج می‌شود و قیام می‌کند» که مفهوم خروج و قیام نشان دهنده‌ی آن است که ایشان الان زنده و در پس پرده‌ی غیبت و قاعد است که در زمان ظهور، از غیبت، خارج و حال قعودش را مبدل به قیام خواهد نمود. دیگر چیزی که نشان دهنده‌ی اعتقاد محی الدین به حیات و غیبت امام زمان(علیه‌السلام) است ادعای او به دیدار با حضرت می‌باشد که در چندین جای آثار خویش به آن اشاره نموده است. عکس از تصویر نسخه خطی «الدر المکنون و الجوهر المصون لحل الصحيفات الجفرية بالقواعد الجعفرية»؛/ و ينابيع المودة لذو القربى‌، سليمان بن ابراهيم القندوزی، قم، دار الاسوة للطباعة والنشر المطبعة: اسوه، ج3، ص224 برای آگاهی از تفصیل مطلب به این لینک مراجعه بفرمایید: http://www.welayatnet.com/fa/news/107364

اعتقاد محی الدین بن عربی عارف اهل سنت به حیات امام زمان(عجل‌الله‌فرجه‌الشریف)

241 0
ثبت نظر
1396/01/31-21:01
http://www.media.welayatnet.com/19607

خائن ملت
من رای نمی دهم به خائن ملت

من رای نمی دهم به خائن ملت

171 0
ثبت نظر
1396/01/15-06:01
http://www.media.welayatnet.com/19561

افتخار امت
فاطمه زهرا افتخار امت

فاطمه زهرا افتخار امت

174 0
ثبت نظر
1395/12/25-05:55
http://www.media.welayatnet.com/19560

چیزی بگویید تا دلمان آرام شود
چیزی بگویید تا دلمان آرام شود

چیزی بگویید تا دلمان آرام شود

165 0
ثبت نظر
1395/12/25-05:31
http://www.media.welayatnet.com/19542

فوکویاما
فوکویاما: باید مرجعیت را بی تاثیر کنیم!

فوکویاما: باید مرجعیت را بی تاثیر کنیم!

170 0
ثبت نظر
1395/12/24-06:38
http://www.media.welayatnet.com/19540

توسل
توسل شخص نابینا به پیامبر

توسل شخص نابینا به پیامبر

162 0
ثبت نظر
1395/12/24-05:52
http://www.media.welayatnet.com/19538

سلام بر پیامبر
سلام بر پیامبر در نمازهای پنجگانه

سلام بر پیامبر در نمازهای پنجگانه

164 0
ثبت نظر
1395/12/24-05:28
http://www.media.welayatnet.com/19537

زیارت اهل قبور
زیارت اهل قبور از نظر شیعه و سنی

زیارت اهل قبور از نظر شیعه و سنی

161 0
ثبت نظر
1395/12/24-05:11
http://www.media.welayatnet.com/19536

غذای نذری
پاسخ به شبهه وهابیون درباره غذای نذری

پاسخ به شبهه وهابیون درباره غذای نذری

166 0
ثبت نظر
1395/12/24-04:46
http://www.media.welayatnet.com/19535

توسل حضرت آدم
توسل حضرت آدم به پیامبر اعظم (ص)

توسل حضرت آدم به پیامبر اعظم (ص)

171 0
ثبت نظر
1395/12/24-04:23
http://www.media.welayatnet.com/19492

زیباترین احترام به شهدا
زیباترین احترام به شهدا

زیباترین احترام به شهدا

163 0
ثبت نظر
1395/12/21-05:40
http://www.media.welayatnet.com/19485

مقام و فضیلت اهل بیت
بحثی پیرامون مقام و فضیلت اهل بیت

بحثی پیرامون مقام و فضیلت اهل بیت

162 0
ثبت نظر
1395/12/18-08:39
http://www.media.welayatnet.com/19474

بخشش خدا
خدا بخشنده ست ولی ...

بخشش خدا حساب و کتاب داره

345 0
ثبت نظر
1395/12/18-05:53
http://www.media.welayatnet.com/19471

بزرگ ترین بلا
بزرگ ترین بلا

بزرگ ترین بلا

160 0
ثبت نظر
1395/12/18-05:42
http://www.media.welayatnet.com/19470

تکامل میمونها!
تکامل میمونها!

تکامل میمونها!

164 0
ثبت نظر
1395/12/18-05:36

صفحه‌ها